Tortuguero - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu Tortuguero - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

Tortuguero

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ted

09 Juni 2009 | Costa Rica, Alajuela

Buenos dias,
Vandaag voor u het 2de deel van het avontuur in Tortuguero.
Rond 1 uur aangekomen in het hotel daar de sleutel gekregen en het huisje checken.
Na dit gedaan te hebben gingen we lunchen en het kleine eilandje verkennen.Gelijk zagen we al allerlei rare dieren, van padden tot toekans en van luiaarden tot grote insecten.
Om half 3 verzamelde we weer bij de steiger om naar dorpje Tortuguero te gaan naar het museum waar een film werd afgespeeld over de geschiedenis met vooral betrekking tot de schildpad. Daarna stukje gewandeld en heeft de gids Alex van alles uitgelegd. Ook hebben we gelijk de nachttour geboekt om de megagrote Leatherback Turtle te zien. Dit was ongeveer 25 dollars. Rond half 7 gingen we weer terug naar het hotel om wat te eten en een biertje te drinken. Rond kwart voor 10 gingen we weer naar Tortuguero op ¨schildpaddenjacht¨. Na een pokken
eind gelopen te hebben nog steeds niets gezien. Uiteindelijk om 5 voor half 1 zagen we het. Een reusachtig ding dat het strand opkwam ongeveer 2 meter lang. Het leek net of je in de tijd van de Dinosauressen voor even leefde. Geweldig ik heb er gewoon geen worden voor ik kan het ook niet goed uitleggen. Dit moet je zelf gezien hebben, jammer genoeg mag je er geen foto´s van maken.
Na dit gezien te hebben snel het bedje in wat ik was helemaal kapot.
Volgende ochtend rond 7 uur het bedje weer uit. Rond 8 uur vertrokken we weer met de boot voor een kanaaltocht, hierbij ga je met een bootje langs de jungle en zie je de meest leuke beesten. Zoals je op de foto´s kan zien. S´middags hadden we een vrije relax middag, je kon zelf doen wat je wilde. Wij zijn even het dorpje weer ingegaan en hebben iets gegeten, ook heb ik een pet gekocht waar Pura Vida op staat.
s´avonds weer lekker gegeten en zijn we weer naar het dorpje gegaan om naar de enigste bar te gaan. Het ws niet zo druk maar wel gezellig, opnieuw moesten we natuurlijk weer de salsa of iets dergelijk dansen. Rond 11 uur weer terug naar het hotel om lekker te gaan slapen. De volgende dag opnieuw een kanaal tour maar dit keer in een ander kanaal. Dit keer ook aapjes van heel dichtbij gezien ook een mooie rivierotter. Vervolgens zijn we met het bootje uit het park gevaren en na een uurtje zijn we weer in het busje gestapt op weg naar San José. Daar stapte het Nederlands stel uit, we hebben allemaal e-mail adressen dus misschien in de toekomst dat er nog wat foto´s bij komen. Intusen waren de Canadeze meisjes al eerder weggegaan die vonden er geen reet aan dus. We waren nog met ze 3en over, en we zijn teruggebracht in Alajueala waar Alejandra haar vader belde die ons opkwam halen en ons thuisbracht TOP! Eenmaal thuis aangekomen stond de tv aan want Costa Rica moest weer voetballen, dit keer tegen Trinidad&Tobago ook deze wedstrijd werd gewonnen. S´avonds ben ik weer naar het centrum van Alajuela gegaan en zijn Alejandra,de zwiterse en een vriend van Alejandra naar een religeus concert of iets dergelijks geweest. Was wel bizar om te zien het was een Christelijke zaal en er werd gedanst en dergelijk. Daarna zijn we wat gaan eten, en hebben een biertje gedronken. De volgende dag ben ik met Alejandra naar een Motorclub gegaan, zij rijdt op een quad(4 weeler) en ik achterop. Ik heb doodsangsten uitgestaan, ik ben niet zo snel bang als het over verkeer gaat. Maar dit was echt heel eng maar goed ik heb het overleefd, het was de bedoeling dat we met de hele grote groep naar een motorcross zouden gaan eenmaal daar aangekomen was het te duur. 3000 colonnes 4 euro ongeveer goed, daarna zijn we naar een soort kermis gegaan. Daar de rest van de middag doorgebracht en toen weer naar huis gereden. Op de terugweg ging het natuurlijk keihard regenen ik had ook niet anders verwacht, dus zeiknat aangekomen. Rond 8 uur lag ik weer lekker in me bedje.
Dit was het verhaal van het weekend.
Vandaag zijn we weer langs een paar klanten geweest, met een paar van mij planten konden we een goed voorbeeld geven. Helaas waren de eerste 3 klanten niet zo enthousiast omdat ze het niet verkochten of alleen maar snijbloemen verkopen.
Maar de 4de was dan toch uiteindelijk raak, hij was zeer enthousiast en hij wilde best wat planten afnemen. Alleen de Nemesia en Calibrachoa vond hij niet goed. De rest wilde hij wel graag afnemen maar dan vooral in een klein potje van 1 liter, en ook voor de variatie gewoon in zak. Daar mee kan hij bijvoorbeeld een tuintje in een hotel meet poten.Dit is toch waardevolle informatie waar we iets mee kunnen.
Morgen gaat Lidia waarschijnlijk nog wat klanten uit San José bellen.

Ik ga maar is stoppen na dit te lange stukje.
Ik spreek jullie morgen weer
Hasta mañana

• 10 Juni 2009 - 05:11

Karin:

pur vida...waar ken ik dat van ;)? had je die pet op, achterop de quad?

• 10 Juni 2009 - 12:12

Bert En Riet:

whaha en kan je nu al een beetje salsadansen,kan je het aan ons leren hihi
    groetjessssss

• 10 Juni 2009 - 14:54

Marjan:

Ja Ja je mocht geen fotoos maken van die schildpad , en dan moeten wij geloven dat ie 2 meter was.........?
    Het was weer een prachtig verhaal leuk om te lezen. De fotoos geven het bewijs dat je allemaal vreemde dieren hebt gezien , maar nu die schildpad nog .

• 10 Juni 2009 - 18:08

Ted:

Dan zoek je het maar op internet op, dan begrijp je wat ik bedoel