De voetbalwedstrijd & heenreis - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu De voetbalwedstrijd & heenreis - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

De voetbalwedstrijd & heenreis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ted

08 Juni 2009 | Costa Rica, Alajuela

Een hele goede Buenos dias,
Zo na een tijdje niets meer van mij gehoord te hebben komt hier weer een stukjes aan.
Woensdag na het werk ben ik naar Dik zijn huis gegaan Dik was tenissen en Linda ging het eten klaar maken. Dus Ted met de hond lopen. Na een leuk stukje gelopen te hebben weer terug naar het huis even wat gepraat met Linda, en wachten op Dik. Om half 6 kwam Dik er aan en gingen we eten lekker patat met sla en wortelen.
Rond 6 uur gingen we op weg naar San Josè voor de voetbalwedstrijd Costa Rica - VS. We hadden afgesproken bij een bar waar we wat andere Nederlanders zouden ontmoeten. Na een biertje gedronken te hebben zijn we het stadion in gegaan. En gingen we op zoek naar een plaatsje.Ze hebben hier geen stoeltjes alleen een paar betonnen randen dus je krijgt geen plek toegewezen. Na een plek gevonden te hebben begon de wedstrijd en iedereen stond te springen en te dansen. Soms zo erg dat je heel de tribune voelde bewegen tja.. heel leuk. Het was een geweldige wedstrijd en Costa Rica won met 3-1 wat absoluut een grote verassing was. Na afloop in de auto en naar het huisje. Snel tas ingepakt en gaan slapen want de volgende dag moest ik er om half 5 uit. Donderdagochtend vroeg er uit en rond 10 over 5 richting een hotel waar de bus me zou oppikken. Iets voor half 6 aangekomen ging ik zitte op het bankje voor het hotel en Jorge ging weer naar huis op een ander bankje zat ook eeen meisje. Het busje werd voorgereden en zij stapte in en toen zag ik Jungle Tom Safari ohh.. die moet ik ook hebben.
Daarna nog een Switzerse vrouw opgehaald in Alajuela en toen richtig San Josè. Daar een paar spanjaarden opgehaald en een nederlands stel. Op weg naar Tortuguero! We kwamen eerst langs een Parque de Nacional Cambarillo daar hebben we het clouthforest aanschouwt. Een heel vreemd gezicht er komt als het ware rook uit de bomen. Dit komt door de verschillende klimaten. Na een paar uurtjes gereden te hebben. Gingen we ontbijten in een restaurantje en heb ik een beetje gepraat met het nederlands stel. Ze komen uit Den Helder en gaan voor 4 maanden rondreizen vanaf Costa Rica tot en met Braziliê. Onderweg allemaal verhalen gehoord van Tom onze gids over Costa Rica en nog meer, het was een echte filosoof en bleef maar praten maar het was wel interessant. Onderweg ook nog 2 canadeze meisjes opgepikt. Op een begeven moment kwamen we op een onverharde weg en werden we lekker door elkaar Gesjeekt. Daar ging Alejandra(het meisje, zij is in training om gids te worden) een verhaal vertellen over de bananenplantage. Dit was ook erg mooi en interessant om te zien. Daar zijn we ook uitgestapt en hebben we wat foto`s gemaakt. Weer ingestapd en op weg naar het plaatsje waar we op de boot moeten stappen. Onderweg nog een Jezus Christ hagedis gezien (die kan heel hard over water rennen) en op naar de bootjes.
Daar even gerust en op het bootje gestapt na 5 minuten gelijk al een kaaiman gezien. Op een begeven moment werdt de groep gescheiden tussen de mensen die 1 dag bleven en de mensen die 2 nachten 3 dagen bleven. Wij kregen een nieuwe gids mee Alex. Op weg naar het hotel beetje me Alejandra gepraat en van de schitterende natuur genoten. Bij het hotel aangekomen kregen we een welkomstdrankje en de sleutel van onze kamers, we zaten met 3 kamers naast elkaar dat was wel leuk.

Ik stop nu met dit stukje anders wordt het te groot, misschien vanavond nog een nieuwe anders morgen.
Ciao

• 08 Juni 2009 - 15:00

Linda:

Heey Neef!! :)

Wat een super super super vet weekend moet jij gehad hebben!! Ik heb het hier in Belgie best naar mn zin maar als ik jou verhaaltjes lees en de foto's zie... Ben ik wel een beetje (lees: héél erg) jaloers!! :)

Geniet er nog lekker van, maar dat lukt wel volgens mij! ;)

• 08 Juni 2009 - 15:04

Karin:

zag ik nou sandaaltjes bij die jesus christ hagedis? ;)

• 08 Juni 2009 - 15:08

Marion:

Hai ted, Blij te horen dat alles goed gaat, het was de laatste dagen al een beetje stil... Wat een geweldig avontuur maak jij toch mee! ben niet gewoon, maar gewoon super jaloers :) Dank voor je foto's, daar kunnen we een beetje bij wegdromen.. Have fun :)

• 08 Juni 2009 - 16:04

Antoinette:

Ik zie geen foto van het meisje dat is ingestapt 8-)Of hou je dat nog even voor jezelf :roll:
    Hebben ze daar geen gekleurde crocs ;)

• 09 Juni 2009 - 05:42

Hans:

Volle maan zeker!! Heerlijk die natuur verschijningen;-)

• 09 Juni 2009 - 20:37

Bert En Riet:

owwwwwwwwwhhhhhhh wat een mooie foto's.daar wil ik ook wel eens heen.
    whaha maar geniet maar hoor,kun je de verhalen doorvertellen.
    ennn blijf daar lekker lang????he je dan tenminste heelllll wat te vertelen.
    groetjessss