Laatste Bericht! - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu Laatste Bericht! - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

Laatste Bericht!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ted

24 Juni 2009 | Costa Rica, Alajuela

Goedenmorgen,
Zo daar zijn we weer dan, na een heftig weekendje en een nog heftigere vlucht.
Vrijdag nog een laatste rondje door het bedrijf gelopen en sommige mensen nog een handje gegeven. Tot op een begeven moment rond half 4 alle mensen van het kantoor(de mensen van kas waren al weg) binnenliepen en allemaal naar de eetruimte gingen. Toen had ik al een beetje in de gaten ohjee, er gaat iets gebeuren. En ja hoor 5 minuten later werd ik geroepen en hadden ze de kantine versierd met heel groot word "See you" met allerlei ballonetjes versierd. Dit was een hele grote verassing. Ik moest gaan zitten en toen werd er een soort rollenspel gedaan waar ik niks van begreep maar we hebben wel gelachen. Ook werd er nog bingo gedaan tot slot kwam er nog een taart en werden er verschillende foto's gemaakt. SUPER! s'avonds werd ik weer om 7 uur opgehaald en gingen de mannen van de Black Devils naar een soort eetcafé/disco. Waar we eerst een hapje gegeten hebben en daarna het erg gezellig werd, er werden aardig wat biertjes gedronken en we werden getrakteerd op een leuk optreden.
Die volgende dag zouden we gaan trainen om de conditie op peil te houden maar dat werd toch maar door iedereen overgeslagen. Dus konden we lekker uitrusten om vervolgens om 3 uur de afscheidswedstrijd te spelen. Dit was erg gezellig, na de wedstrijd van iedereen afscheid genomen om vervolgens snel naar huis te gaan. Omdat ik rond 5 uur weer bij Sofia moest zijn om daar afscheid te nemen. Na een snelle douche en al een deel van me koffer ingepakt te hebben werd ik naar Sofia gebracht. Natuurlijk deed onderweg de auto weer raar maar ik ben toch aangekomen. Die avond gezellig bij Sofia's familie gegeten een echt El Salvador gerecht, een soort tortilla's met kaas er in. Na een leuk kaart spelletje gespeeld te hebben ben ik weer op weg naar huis gegaan. Die avond lekker geslapen door alle activiteiten. Zondagochtend weer vroeg er uit, om mijn koffer in te pakken en de kamer zo goed als mogelijk leeg te maken. Deze dag zouden we gaan verhuizen, het blijft me verbazen hoeveel spullen mensen in zo'n klein huis hebben. Maar goed na alles naar beneden getild en op de vrachtwaggel gezet te hebben. Gingen we richting het nieuwe huis wat amper 700 meter verder stond. Daar aangekomen kwamen we er achter dat de vorige eigenaar nog niet weggwas en alles noch op de vrachtwagen moest laden. De eigenaar zou die dag er voor weg gaan... niet dus. Nou dan eerst maar even geluncht bij moeders. Vervolgend weer terug naar het huis en daar maar geholpen/gewacht tot de mensen wegwaren. Daarna alles in huis getild inmiddels was het al rond 8 uur s'avonds. Die avond nog snel even de boardingpasses uitgeprint op Fides en lekker het bedje in(matras op de grond). Volgende ochtend rond 5 uur er uit, dit was de grote dag!

Alles gereed gemaakt en kwart voor 6 in de taxi(auto deed weer vreemd) na eerst Samantha bij de bussen afgezet te hebben gingen wij door naar het vliegveld. Jorge bedankt en naar de taxes balie, om 26 dollar te betalen. Vervolgens tickets gekregen en alles ging helemaal goed. New York here i come!
Na een op eerste instantie goede vlucht te hebben gehad. Zat ik hem toch een beetje te knijpen, we zijn namelijk 2 keer op de hold gezet omdat het slecht weer was op New Wark.Bij elkaar langer dan een uur extra gevlogend. Wat vervelend voor mij was omdat ik niet zo veel tijd meer had voor me volgende vlucht. En het duurt zo lang in de V.S. om door de paspoortcontrole heen te komen de oogscan de handscan en dan nog een paar vragen maar goed. Ik kon er toch niks meer aan doen vervolgens de koffer van de lopende band afgehaald en weer ingeleverd bij de afdeling transit. Ik denk ik zeg het maar gelijk ik red me vlucht niet. Maar de man zegt maar natuurlijk wel hij gaat pas om 17.20 en het is nu nog net geen 5 uur. PFFF.. goed nog even de bagagecontrole en toen even op het boord gekeken. Wat bleek heel mijn ticket klopte niet inplaats van 16.35 ging hij om 17.20 en niet in de gate die op de ticket stond. Dus ik naar de gate toe en ben gaan zitten op een bank je, want je het boarden begint toch pas om 17.20. Tot dat ik ineens over de intercom hoorde passenger from flight 1797 from costa rica to amsterdag please board imidiatley. OEPS! Ik gelijk naar de balie en ze zijden ja snel geef me je ticket rennen!
En toen eindelijk in het vliegtuig naar Amsterdam eindelijk naar huis. Vervolgens ging alles goed en stond de familie mij op te wachten. Na even wat gedronken te hebben lekker weer naar huis gegaan.

Tot slot wil ik nog even een paar mensen bedanken. Ten eerste natuurlijk Fidesplants S.A. die mij de kans hebben gegeven om bij hun stage te lopen. De school die deze mogelijkheid geeft om fantastische ervaringen op te doen. Natuurlijk alle fantastische mensen die ik ontmoet heb in Costa Rica. De collega's van een zekere supermarkt keten die mij fantastische kaartjes hebben gestuurd bij de terugkomst. Maar natuurlijk last but not least. JULLIE!! Iedereen die mijn verhaaltjes gelezen heeft en leuke grapjes,reacties en aanmoedigingen hebben geschreven. Harstikke bedankt ik ben zeker weer een ervaring rijker en heb weer zo veel geleerd het was super!
Bedankt,
voor de laatste keer Hasta Luego en.....Laterz

  • 24 Juni 2009 - 19:48

    Bert En Riet:

    ted fijn dat je dr weer bent.

  • 24 Juni 2009 - 19:51

    Karin:

    pura vida pura fides
    welkom thuis ted!
    leuk dat het leerzaam was!je hebt dit maar mooi meegemaakt! :roll:
    we hyven ;)

  • 24 Juni 2009 - 21:16

    Antoinette:

    Welkom thuis nogmaals, sprak je moeder vanavond, ze is zo blij dat ze wer lekker met je kan knuffelen :oops: Karin heeft ook haar rollende ogen nog even uit kunnen proberen zie ik :roll:

  • 25 Juni 2009 - 07:11

    Marjan:

    Ben je al naar de kapper geweest en heb je je al geschoren want je vader wil geen geit in huis, van geiten ga je vloeken dus......

  • 25 Juni 2009 - 12:30

    Els:

    Ted het was leuk om je verhalen te lezen, en zo een beetje mee te beleven.
    Maar ik ben toch weer heel blij dat je weer terug bent.kus

  • 25 Juni 2009 - 14:52

    Ellen:

    Bedankt voor je verhalen. Ik heb ze allemaal gelezen. Lenie de moeder van Linda is ook blij dat ze a.s. vrijdag een weekje thuis komt.
    Dus als je heimwee heb kan je altijd nog even naar Dick toe in Kwintsheul. Helene heeft kun adres wel.
    Groetjes Ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Alajuela

Buitenland Stage

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2009

Laatste Bericht!

19 Juni 2009

Laatste werkdag

18 Juni 2009

De dag voor de laatste werkdag!

17 Juni 2009

1e afscheid

15 Juni 2009

The Black Devils
Ted

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 1249
Totaal aantal bezoekers 41861

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 15 September 2017

Kaj en Ted in Amerika

14 April 2009 - 23 Juni 2009

Buitenland Stage

Landen bezocht: