Marktonderzoek - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu Marktonderzoek - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

Marktonderzoek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ted

28 Mei 2009 | Costa Rica, Alajuela

Buenos dias,
Donderdag 27 mei, staat in de boeken als een zeer benauwde dag.
Dus.. vandaag was het eindelijk zover we gingen verder met mijn en Lida`s marktonderzoek. We gingen vandaag naar de grote baas Jèsus ja het kan ook niet bijna anders met zo`n naam. Zijn tuincentra zijn gevestigd in la Garita net buiten de stad Alajuela. Dit kan je ongeveer vergelijken met de Carlton maar dan in de openlucht. Het zag er allemaal heel leuk en goed verzorgd uit.
Jèsus is een hele dikke man met gouden kettingen,armbanden en horloges als of dit nog niet goed genoeg is rijdt hij ook een dikke mercedes dus nu heb je ongeveer een beeld van hem. We werden uitgenodigd in een soort kantoortje en vooral Lidia natuurlijk deed haar verhaal. Hij was heel enthousiast vooral voor de Dahlia en Kalanchoê. Maar hij wilde de enquete niet invullen omdat we geen voorbeelden hadden, hij wilde iets in ze handen hebben om te weten wat voor kwaliteit het gaat. Pas dan kan hij de enquete invullen over de prijs en dergelijke. Dit was wel jammer, maar ook begrijpelijk hij was in iedergeval heel enthousiast en wilde ons nog wel een keer zien voor een afspraak. Na dit aangehoord te hebben kregen we nog een plantje mee naar huis, ik heb een mooi cactuspotje(zie foto). Weer aangekomen op Fides hebben we even geêvalueerd en zijn we tot een conclusie gekomen dat we toch voorbeeldje plantjes ergens vandaag moeten halen. Nou hebben we wel wat staan, dus nu heb ik de opdracht gekregen om van een paar soorten verschillende kleuren uit te kiezen en deze overpotten in een pot met potgrond(wauw veel pot) en deze te verzorgen zodat we een plant hebben met genoeg bloemen en goede kwaliteit. Nu hopen we dat we ongeveer over een week a tien dagen opnieuw klanten kunnen gaan bezoeken maar dan met planten. We hebben iedergeval vooruitgang geboekt en moeten nu weer een stapje verder.

Voor volgende week staat vast dat ik drie dagen twee nachten naar Tortuguero ga met een reisorganisatie. Daar krijgen we dan drie excursies met gids, het schijnt heel mooi te zijn met allerlei wilde dieren die je kan zien vanuit een bootje die door kanalen vaart. Waarschijnlijk zondag naar de Poas vulkaan en vanavond eten bij Dik&Linda om daarna naar de bioscoop te gaan. Dus weer genoeg te doen, ik spreek jullie morgen.
Hasta mañana,
laterz
PS:Vinden jullie die nieuwe trainer van Ajax ook niet op Johann Zwinkels lijken? Misschien is het hem wel.Hebben ze toch naar mij advies geluisted.

• 29 Mei 2009 - 05:26

Karin:

zo de GROTE MENEER KAKTUS SHOW!!:)8-)

• 29 Mei 2009 - 06:06

Antoinette:

Ik heb vorige week ook een markt onderzoek gedaan het "Haagse markt" onderzoek 8-)Jesus heet hij soms met zijn achternaam B A ::roll:

• 29 Mei 2009 - 06:44

Hans:

Ted, je vader heeft toch veel meer haar dan Jol? Of bedoel je dat niet;-)

• 29 Mei 2009 - 09:01

Marjan:

Het is echt heel vervelend daar hè? Het is maar goed dat je het allemaal van je af kan schrijven , veel plezier nog !

• 02 Juni 2009 - 20:33

Bert En Riet:

heerlijk heb jij het toch maar.whaha ,gaan jullie ook de schildpadden bekijken??
    nou wij horen het wel.
    en je vader voetballen ??hihihi kijken zul je bedoelen.groetjes riet en bert