Wat een weekend - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu Wat een weekend - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

Wat een weekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ted

01 Juni 2009 | Costa Rica, Alajuela

Buenos dias,
1 juni, nog 21 dagen oftewel 3 weekjes.
Dit weekend weer van alles meegemaakt en gedaan.
Vrijdag me plantjes gepoot en heel de dag lekker in de weer geweest met alles en nog wat. Nu hopen dat de plantjes een beetje willen groeien zodat we een paar mooie voorbeelden hebben.
Zaterdagochtend vroeg wakker, omdat er ergens een leip vuurwerk of iets dergelijks aan het afsteken was. Iedergeval om het kwartier was het boem. boem. Na een lekker ontbijtje gingen we naar een collega om de mistlampen(waar we ook al ongeveer 1 1/2 mee bezig zijn) te instaleren. Vanuit daar zou Jorge me naar fides brengen want vanuit daar ging een busje naar een potje voetbal. Natuurlijk lukte de lampjes niet in 1 keer dus kwamen we naar 2 uur achter dat er iets bijgekocht moest worden ofzo. Nou we vertrokken natuurlijk te laat hoe kan het ook anders naar Fides. Gelukkig was het een onvervalste chaos in de stad overal auto`s toeteren dus na een hoop zwoegen er uit gekomen en kwamen we het busje tegen. Het was een soort taxibusje waar je denk met ongeveer 10 mensen in kon. Tja wij zaten er op een begeven moment denk ik tegen de 20 aan. Kortom heel gezellig allemaal van die manne op elkaar. Goed na een half uurtje rijden waren we aangekomen op de voetbalvereniging om dit maal een eche voetbalwedstrijd te spelen op een groot veld. Tot mijn verbazing speelde we uitgerekend tegen Club Holandesa, ME EIGEN LAND!!
Na een beetje kennis gemaakt te hebben met de trainer en aanvoeder werd er lekker gevoetbald. 1e helft stond ik reserve 2e helft in de spits. En ja hoor uit een corner tikte ik de bal met me knie er in. Het deed pijn tegen me eigen land scoren(muhaha) uit respect heb ik ook niet gejuicht. Uiteindelijk kansloos in de 2e helft verloren niemand wilde verdedigen dus het was een zooitje, maar ja wel lekker gevoetbald.
Dus weer met ze allen in het busje op weg naar Alajuela waar Andres(collega) me ergens heen zou leiden waar Jorgen me kon oppikken. Dus wachte we in Central Park op Jorge. Tja je zag het al aankomen donkere wolken verzamelde zich boven Costa Rica en Andres zei het al Muy Agua. En toen kwam het toch een partij naar me beneden zoiets heb ik nog nooit gezien. Straten werden overspoeld liters water stroomde door de straten auto`s hadden moeite om tegen het water in te rijden het was wel gaaf om te zien. Al had je een opblaasbootje kon je gewoon door de stad heen varen maar dat was het niet alleen er kwamen onweersklappen zoiets had ik ook nog nooit gehoord een partij hard!
De rest van de dag bleef het wel een beetje regenen en onweren,eenmaal thuis aangekomen viel ineens het licht uit. Helemaal donker je kon echt niets zien heel de straat donker geen 1 lataarnpaal deed het nog. Dus me hulp van de zaklamp die ik op de tast gevonden had hebben we wat kaarsjes aangestoken. Maar gelukkig na 5 minuten kwam de stroom ineens weer terug. Die avond nog een potje voetbal gespeeld maar dan in een klein zaaltje.
Moe maar voldaan lekker het bedje ingegaan want morgen wacht ook weer een grote dag.
Zondag vertrokken we rond 9-10 uur naar Jorge zijn moeder, eenmaal voorgesteld en kennisgemaakt. Gingen we naar de Vulkaan Poas samen met Jorge zijn broer die de auto gemaakt had zijn vrouw en kind. Was een erg gezellig ritje en de vulkaan was ook meer dan de moeite waard (zie foto`s) Na een lange beklimming ook nog naar een oude krater geweest die nu gevuld was met regenwater was ook mooi om te zien. Maar je kan het al raden REGEN!!! klets en klets nat(lekker voorbereid ook met me overhemd en korte broek) naar de auto gelopen. Onderweg naar een restaurantje geweest waar een lekker beker warme chocolademelk stond te wachten en kip in champignonnensaus. Na lekker gesmuld te hebben en broeders afgezet te hebben. Gingen we nog even boodschappen doen en naar huis. Lekker vroeg het bedje in moe maar voldaan. Topweekend!!
Ik spreek jullie morgen weer
Hasta mañana,
Ps:Vaders haar begint ook uit te dunnen hoor Hans!

  • 01 Juni 2009 - 19:14

    Pa:

    Hee Ted, ik twijfel of het nu me beste zoon of mijn beste is!!
    Kom ik via skype nog wel even op terug.Mooie foto's en verhaal.Helemaal goed hoor dat je dit allemaal weer hebt gezien en meegemaakt.Later...pa x

  • 01 Juni 2009 - 19:24

    Marjan:

    Tjonge jonge jonge wat een verhaal toch weer , en dan die regen ! Je moeder heeft natuurlijk wel een regenjas in je koffer gedaan maar die had je niet bij je schreef je al oh oh . Wij hebben vanmiddag lekker gefietst met je vader en moeder en je moeder heeft besloten om elektrisch te gaan fietsen , dus voortaan wordt de luxe in huize Zwinkels iets minder, het wordt sparen voor een elektro-fiets.

  • 01 Juni 2009 - 20:01

    Jan :

    Gaan ze mij allemaal nadoen gr kees

  • 01 Juni 2009 - 20:50

    Hans:

    Vandaar dat je vader vandaag de hele dag een pet op had;-) Hier vandaag heerlijk zonnentje en lekker kip in pindasaus gegeten.. Laterrrrr..

  • 02 Juni 2009 - 07:00

    :

    Ha Ted!
    was niet persoonlijk bedoeld hoor xD
    succes daar nog, ik ga zo eten en een biertje halen in een kroeg hier in Sydney
    Mssl!

  • 02 Juni 2009 - 21:21

    Laura:

    Ha lieve broer!

    Wat een verhalen weer allemaal! De foto's van de vulkaan zijn erg mooi. Wij hebben ook een lekker weekend gehad met veel zon en bbq! Op naar de vakantie! ;) Ik hoop dat jij die laatste 3 weekjes ook nog een beetje mooi weer hebt!

    Xxx Laura

  • 02 Juni 2009 - 21:37

    Oom Aad :

    hoi ted leuk dat je het nog steeds bar naar je zin heb maar aan de foto/ te zien toch wel een paar ons afgevallen ted hou je taai nog een paar weekjes dan zorg mamaweer voor je gr gerda aad

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Alajuela

Buitenland Stage

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2009

Laatste Bericht!

19 Juni 2009

Laatste werkdag

18 Juni 2009

De dag voor de laatste werkdag!

17 Juni 2009

1e afscheid

15 Juni 2009

The Black Devils
Ted

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 41852

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 15 September 2017

Kaj en Ted in Amerika

14 April 2009 - 23 Juni 2009

Buitenland Stage

Landen bezocht: