Oscarito de schildpad - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu Oscarito de schildpad - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

Oscarito de schildpad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ted

02 Juni 2009 | Costa Rica, Alajuela

Buenos dias,
dinsdag 2 juni het begon in de ochtend met het zogehete socialisen.
Beetje mailtjes checken jullie leuke reacties lezen en het nieuws volgen.En toen iets voor 9 uur kwam Andrea ineens binnen met iets in haar hand. Gelijk stonden 2 mensen om haar heen ahhh. Dus ik denk ga ook maar even kijken. En daar was hij dan Oscarito de schildpad. Harstikke leuk om te zien gewoon een schildpad die je kon aanraken. Hij was wel een beetje stout geweest want hij had gesnoept van de tomaten. Maar ik vergeef het hem omdat het zo een bar beest is. Op het begin bleef hij veilig in zijn schildje zitten om af en toen ineens zijn/haar(tja ik weet niet of het een mannetje of vrouwtje was) hoofd uit te steken. Maar toen we hem op de grond zetten bleef hij/zij rustig zitten toen opeens stak(ik vind het een mannetje) hij zijn poten en staart uit. En ging die lopen hij botste wel tegen alles aan was een heel leuk gezicht. Zoals je op de foto`s kan zien is hij zwart met gele strepen.
Om half 10 liep ik even met Oscar mee hij had een ziekte in de Kalanchoê gevonden. Dus ging hij het even onderzoeken, onder de microscoop en ook opzoeken in verschillende boeken. Was ook best interessant om een keer te zien. De planten willen nog niet zo groeien dus morgen maar weer verder met verzorgen en hopen dat het wat wordt.
Ik spreek jullie morgen weer,
Hasta mañana

• 03 Juni 2009 - 05:22

Karin:

als je nou die schildpad onder de microscoop legt, zie je vanzelf of het een mannetje of een vrouwtje is 8-)

• 03 Juni 2009 - 05:26

Marjan:

even zachtjes schudden wil ook weleens uitkomst bieden

• 03 Juni 2009 - 17:32

Hans:

Als "zij" tegen alles op bots dan kan het niet anders dan een vrouwtje zijn!!