2de week - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu 2de week - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

2de week

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ted

20 April 2009 | Costa Rica, Alajuela

Buenos Dias!

Zo de 1e week zit er op, en nu al zo veel meegemaakt.
Gister verhuist naar me gastgezin, waar ik gelijk al een paar typische tico(bijnaam van Costa Ricanen) gerecht op heb. We begonnen met een heerlijke taco(ja zusters die eten ze hier veel) lekker met een soort gehakt ui en natuurlijk Salsa saus. Overal moet Salsasaus op. Daarna aten we rond 21:00 uur Berbudos(of iets dergelijks) dit zijn sperziebonen en daartussen gebakken ei, niet heel erg bijzonder. Tot slot heb ik een echt tico ontbijt gehad het zogehete Pinto. Dit is gebakken rijst met zwarte bonen, ook dit was niet heel bijzonder maarja het is voedzaam. Enige nadeel is dat je hard moet rennen voor de wc maar goed.
Het fietsie nog niet veel gebruikt omdat het hier erg heuvelig is en ik vaak mee kan rijden in de auto. Vandaag ben ik aan de gang gegaan met de opdrachten voor school. Ik heb ook de opdracht gekregen van Fides,waar het op neer komt is dat ik een marktonderzoek moet gaan houden voor een plant van Fides, bij allerlei tuincentra. Deze plant moet een eindproduct zijn,wat het voor plant wordt moet uit het onderzoek blijken. Ik heb hier erg veel zin in.
Er is dan ook nog goed nieuws over de laptop, hij is terecht we hebben contact opgenomen en hij wordt zo snel mogelijk hierheen gestuurd voor ongeveer $180 met fedex. Dit is een behoorlijk bedrag maarja, ik heb me laptop toch nodig.Er zitten hier best wel redelijk wat Nederlanders exacte cijfers weet ik niet. Wat mij verteld is dat het nu de warmste tijd van het jaar is dus het is niet gek dat ik me helemaal kapot zweet. Ik zal morgen weer wat foto`s online zetten.

Hasta Mañana
Luterrr

  • 20 April 2009 - 19:08

    Karin:

    hey ted, ja ander land ander eten! er gaat niks boven je moeders kookkunst! maar ik lees dat er geniet! en die $180...kijk je pa toch ff lief aan door de webcam ;) wel prettig dat je laptop terecht is!

  • 20 April 2009 - 19:58

    Antoinette:

    Gelukkig dat je laptop terecht is 8-)Zwarte bonen is weer eens wat anders dan de bruine bonen die Paul altijd voorgeschotelt kreeg, bij jou zie ik al enige variatie :shock:enciendala,bon appetit :oops:

  • 20 April 2009 - 20:06

    Sheila:

    zoo wat gaat de 1e week toch snel!
    gelukkig dat je laptop terecht is!

  • 20 April 2009 - 20:40

    Oom Aad :

    ted blijf zo doorgaan je kan er alleen maar wijzer van worden en wat het eten betreft ze verkopen toch zeker ook pampers daar gr gerda aad

  • 21 April 2009 - 05:27

    Hans:

    Ik weet wel een mooie plant die je daar voor kan nemen; Een "lilium" Veel drinken met al dat zweet!!

  • 21 April 2009 - 09:59

    Plomp:

    Ted volgens mij heb je het best naar je zin en over ongeveer anderhalve week zal de gallo pinto je de oren wel uitkomen denk ik [advies is te blijven spoelen met genoeg imperiaaltjes.

    Leuk man dat werken bij Dik maar zorg wel dat je alle uithoeken van het land te zien krijgt als je er toch bent. Komt het je wat dat betreft aan ideeen tekort moet je het me even laten weten dan heb ik er wel een paar voor je.

    Heeft Johann trouwens al een leuke schoondochter daar of heb je je echt alleen nog maar in het werk verdiept.

    Susses daar

  • 21 April 2009 - 13:30

    Laura:

    Oeew lekker zeg die taco's! Die zwarte bonen mag jij opeten, daar pas ik voor (A)

    Leuk dat marktonderzoek wat je mag gaan doen, zie er leuk en interresant uit!

    Kijk uit naar de foto's!

    Xxx

  • 21 April 2009 - 16:50

    Jan En Corry:

    tegen mij hoef je geen ome jan tezegen maar het ga wel goed daar ik was ook stage aan het lopen bij fides in de lier maar dat was niks ik wou ook naar costa rica maar daar hadden ze geen vrachtwagen maar een paardenwagen maar om de heele dag naar die kont te kijken dat was niks maar toen heb ik alles maar afgebelt nou ted hou je taai en tot wederhooren. gr ome jan en tante corry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Alajuela

Buitenland Stage

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2009

Laatste Bericht!

19 Juni 2009

Laatste werkdag

18 Juni 2009

De dag voor de laatste werkdag!

17 Juni 2009

1e afscheid

15 Juni 2009

The Black Devils
Ted

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 41837

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 15 September 2017

Kaj en Ted in Amerika

14 April 2009 - 23 Juni 2009

Buitenland Stage

Landen bezocht: