Opa Charlie - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu Opa Charlie - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

Opa Charlie

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ted

20 Mei 2009 | Costa Rica, Alajuela

Buenos dias,
Op de helft van de helft van de weken, snap je het nog?
Goed, gister heb ik een dagje meegelopen met Opa Charlie.
Dit is een barre vent die absoluut geen engels kan. Maar we komen er toch samen uit.We moesten een rondje door heel het bedrijf lopen om alle ¨klerezooi¨op te ruimen. Dus we pakte een karretje en gingen alles een beetje orderen zoals stalen pijpen een kapotte pallet, wat hout stenen enzovoort. Toen we genoeg verzameld hadden gingen we naar de storthoop om het te dumpen. Dit hebben we een aantal keren gedaan. Het was gister ongeloofelijk warm, ik denk 1 van de warmste dagen dat ik hier ben(iedergeval zo voelde het). Na lekker weer een aantal liter vocht verloren te hebben was het eten´s pauze.
Maar omdat ik niet zo veel te doen had, want me enquete is af en wordt vertaald en met de opdrachten van school ben ik ook bijna klaar. Heb ik gevraagd of er misschien nog meer werk te doen was, en dat was er. Daar stond hij weer met snor,baard en pet op OPA CHARLIE.Nu moesten we lege potjes op een pallet zetten en als hij vol is moesten we het goed spannen met een speciaal apparaatje.Na 3 pallets gedaan te hebben was het alweer tijd.

Ik heb trouwens deze week voor het eerst een lopende band gezien in het bedrijf. Het was een lopende band die je uit en in elkaar kan doen. Dit gebruikte we om de potjes mee te vullen doormiddel van. Een paar kube stenen/potgrond op de grond te dumpen. En dan met ze 6en omheen te gaan zitten om de potjes te vullen en op de lopende band te zetten, waar 2 mensen staan om ze van de lopende band af te halen en op de tafels te zetten.
Gister kwam Lidia naar me toe, dat ze 2 potentiele klanten aan de telefoon heeft gehad. En dat ze superenthousiast zijn om mijn enquete in te vullen. Dit schijnen best grote verkopers te zijn. Dus we waren van harte welkom,waarschijnlijk gaan we volgende week er naar toe. Vandaag komt Dik ook terug van zijn reis naar de Vs dus kunnen we dit mooi bespreken.
Ik spreek jullie morgen weer
Hasta Mañana
Laterz

  • 20 Mei 2009 - 17:12

    Paul:

    Hey Ted!

    Como estas alla? Aqui todo esta muy bien!

    Zo te zien heb je het allemaal bar naar je zin daar in dat gekke land. Komt de rijst en bonen al je neusgaten uit? ;)
    Las dat het weer toch niet altijd even mee zit Balen!
    Ben je al bij de Aranal vulkaan geweest met de hot springs? Moet je echt doen! Ook de Caribische kust is echt een aanrader, helemaal als je van snorkelen houdt.

    Doe die Ticos en Ticas van mij de groeten!

    Pura Vida!

  • 21 Mei 2009 - 07:11

    Marjan:

    Gelukkig dat de zon daar ook weer schijnt ook al is het dan erg warm je kan het vocht beter met drinken bijvullen dan dat het de hele dag uit de hemel komt zetten

  • 21 Mei 2009 - 07:18

    Els:

    Ted, je ben nog steeds lekker bezig, goed zweten en dan flink drinken. Goed dat al je opdrachten op de goede weg zijn.En nu scoren met je enquette, hoop dat je veel klanten krijgt. ( straks laten ze je niet meer gaan)groeten van je lieve moeder kus.

  • 21 Mei 2009 - 11:07

    Ria Van Leest:

    Hey die Ted hoestie daar als ik al je berichtjes lees hebbie het best naar je zin. De helft zit er alweer op gaat best snel.Voor je het weet zitten jullie weer gezellig met z'n allen in het hok en op naar de volgende vakantie ga jij ook mee kamperen?? volgens mij wel enne als je even tijd heb leg Joery dan eens uit hoe jij de foto's op de weblog zet.Sterkte nog verder met de hitte de regen de bonen rijst werk etc. groetjes Ria van Leest

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Alajuela

Buitenland Stage

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2009

Laatste Bericht!

19 Juni 2009

Laatste werkdag

18 Juni 2009

De dag voor de laatste werkdag!

17 Juni 2009

1e afscheid

15 Juni 2009

The Black Devils
Ted

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 41866

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 15 September 2017

Kaj en Ted in Amerika

14 April 2009 - 23 Juni 2009

Buitenland Stage

Landen bezocht: