Semana cuatro - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu Semana cuatro - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

Semana cuatro

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ted

11 Mei 2009 | Costa Rica, Alajuela

Zo mensen, week 4, nog 6 weken te gaan, niet dat ik aan het aftellen ben hoor.

Vrijdagochtend om 8 uur naar Fides, maar niet om te werken nee nee om te verzamelen voor het dagje uit.
Helemaal voorbereid aangekomen, wachten op de bus. Of je in Nederland of in Costa Rica bent het is altijd wachten op de bus dit keer was het een hele oude bus waar je amper beenruimte in hebt(ik had ook niets anders verwacht) goed klaar voor de tocht ik dacht ongeveer 2 uurtjes onderweg, maar niets is minder waar. Na 20 minuutjes rijden we het parkeerterein op en zijn we al aangekomen. We kregen allemaal een pas espacial dan kan je gratis in alle atracties ofzo en ook kregen we een bon voor de lunch. Nou gaan we maar is kijken wat het voor park is. Ik zal het gelijk vertellen je kan het ongeveer vergelijken met drievliet maar dan denk nog iets kleiner. Maar desondanks toch veel lol gehad, leuke achtbaan botsautotjes. Ze hadden ook erg leuke waterattracties in een soort rubberbootje door de glijbaan en dan zeiknat worden.. ja lachen. Het was trouwens voor het eerste keer die wek mooi weer lekker zonnetje en best warm. We hebben nog gewaterfietst in de gamehall geweest en nog een aantal dingen, sommige waren misselijk sommige nat.. en sommige alletwee maar het was erg gezellig.
Om half 3 wilde we nog even gaan karten, omdat het heel de dag zo druk daar was hebben we het uitgesteld maar jammer genoeg vond de weergod het wel weer mooi geweest. Want de hel kwam naar beneden om half 3 gelukkig konden we snel ergens overdekt staan, en de karts werden 1 voor 1 naar binnen gereden. Nou tot 3 uur bleef het gigantisch gieten, en toen het op gehouden was zijn we maar naar het verzamelpunt gelopen want om half 4 vertrok de bus weer terug.
Zaterdagochtend zijn we naar de kerk geweest, een collega zijn kind werd gedoopt en ik wilde het wel even zien hoe het er hier aan toe ging.
Dus rond 10 vertrokken eerst even ontbijten bij in eerste instantie de mc donalds maar helaas die leverde geen ontbijt meer om half 11 dus toen maar ergens een overdekt marktje in heel benauwd en daar ergens gezeten. Heel mooi uitzicht tegen een ouwe grijze keuken met 3 bejaarde erachter, maar goed me sandwich smaakte goed daar gaat het om.
Vervolgens op weg naar de kerk, die ineens uit het niets om de hoek was. Een schitterend witte gebouw met de deuren open(blijkbaar gebruikelijk) en daar was de dienst al begonnen, was wel leuk om te zien. Alles minder structureel en best gezellig met felle kleuren en allemaal niet zo donker.De rest van de middag lekker geluierd tv gekeken en Jorge vroeg of ik hem wilde vervangen bij het voetbal want hij had geen zin/voelde zich niet goed. Afijn s`avonds lekker potje gevoetbald, 6 doelpunten gemaakt en met 13-9 gewonnen maar wel helemaal gesloopt, kapot en aan het eindje maar goed wel gezellig.
Zondag weer lekker niks gedaan filmpjes gekeken.
Vandaag weer geholpen bij de onderhoud afdeling, de macho`s de echte mannen zeg maar. Lekker zwaar werk we moesten tafels van de kas naar een andere kas sjouwen. Goed tot een conclusie, weer helemaal kapot maar geeft niet vanavond weer lekker slapen.
Hier is trouwens ook de 1e doodde gevallen aan de griep maarja we zien het wel.
Kspreek jullie morgen
Hasta mañana
Laatz

• 12 Mei 2009 - 05:29

Karin:

leuk ted, beetje beeld bij jou costa ricaanse leventje! 8-)

• 12 Mei 2009 - 06:03

Antoinette:

Als ik het zo lees lijkt het wel een educatieve vakantie, erg leuk allemaal :rolleyes:

• 12 Mei 2009 - 07:10

Marion:

Hai Ted,
    Wat leuk dat je echt kennis kan maken met alle kanten van het dagelijks leven in Costa Rica! Ben je zondag de viulkaan nog opgeweest?

• 12 Mei 2009 - 12:31

Marjan:

Leuk al die uitstapjes en voetbalwedstrijden; soms ook hard en zwaar werken maar dat hoort toch ook bij een schoolstage ( lijkt mij zo ).
    De fotoos zijn ook leuk maar ik mis er elke keer een paar .....?

• 13 Mei 2009 - 07:44

Ramon: