Op me Croqs, naar de Croqs. - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu Op me Croqs, naar de Croqs. - Reisverslag uit Alajuela, Costa Rica van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

Op me Croqs, naar de Croqs.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ted

27 April 2009 | Costa Rica, Alajuela

Buenos Dias Amigos!

Zo, allereerst de verontschuldigingen dat ik niet kon schrijven. Ik heb dit weekend gewoon geen tijd gehad, dus nu een extra lang stukje jeej!.
Vrijdag na het werk gewoon lekker naar huis gegaan beetje opgefrist en een filmpie gekeken op de tv. De meeste films zijn hier Engels gesproken Spaans ondertiteld dus het is goed te volgen voor mij. Daarbij komt ook dat het stuk voor stuk leuke films zijn, ze hebben hier een soort filmnet die de hele dag goede films draait. Lekker naar me bedje morgen eindelijk is uitslapen.
Zaterdagochtend wakker om half 9 en en voor de verandering heb ik weer is iets typisch Tico`s op. Het was een soort ongerijst zacht deeg met daarin rijst met stukjes kip. Nou ik vond het niet te eten maar het vulde wel goed. Vervolgens een beetje lekker voetbal gekeken op de tv engels wedstrijden endergelijke.
Om 12 uur zijn we het stadje ingegaan om ergens te gaan eten. Ze wisten een restaurantje die gewoon lekker eten had. Dus we kwamen binnen in de zaal waar we konden eten. Ja een zaal waar 3 tafeltjes in konden staan. We kregen de menukaart en we bestelden, eerst superlekkere ijsthee, ik weet niet hoe ze dat maken maar het is super. Daarna ging ik weer voor een lekker sandwich die ze hier in heel Costa Rica super kunnen maken.
We gingen toen we klaar waren lekker naar huis en om 3 uur vertrokken we naar het voetbalveld. Dit was een afscheidswedstrijd van Frederico die hier ongeveer 10 jaar heeft gewerkt. Het was erg gezellig het was weer een klein veldje iets groter dan de vorige keer, maar nu stonden we met 10-10 in het veld en niet zomaar nee het waren echte Costa Ricanen, dus ik heb geen bal gehad. Maar dat geeft niet het was erg gezellig na afloop lekker wat gedronken met een chipie.
S`avonds iets gegeten weer lekker een filmpie gekeken en om 22:00 naar bed, want de volgende dag moesten we er vroeg uit om naar het strand te gaan.
Om 7:00 in de auto(die het toen nog goed deed) op weg naar het strand, ongeveer 2 - 2.5 uur rijden.Het ging allemaal goed en toen moesten we over de bergen, waar we overigens schitterende uitzichten hadden, ik heb zo goed mogelijk foto`s gemaakt. Dit was erg lastig omdat we best hard reden en het wegdek overal niet even goed is. Bijna boven op de berg stopte we even, ja de auto is wat oververhit. Nou ok dat kan gebeuren steile bergen gassen+remmen, best.
Half uurtje gewacht en toen weer op weg naar het strand. We kochten was eten+drinken in een supermarktje met heerlijk airco. En we kwamen aan op het strand, fantastisch een palmstrandje je kan de foto`s hier onder zien. Lekker rood geworden vooral me voeten, gingen we om 12 uur weer lekker lunchen in een restaurantje aan de kust. Uiteindelijk gingen we om 3 uur op weg, bestemming thuis.
Alles ging goed tot we aan de bergen kwamen. We hebben denk ik 6 a 7 keer stilgestaan omdat de motor het niet meer kon handelen. Het wordt hier binnen een half uurtje pikkendonker, dus daar stonden we dan om half 7 pikdonker ergens in de middle of nowhere midden op een berg. Net een horrorfilm, maar goed zo als jullie kunnen lezen heb ik het overleeft.
We zijn uiteindelijk de bergen nog uitgekomen, en tot op een kwartier rijden van het huis gestrand. Alles geprobeerd de auto te duwen/starten en weet ik het allemaal.
Toch maar de takelwagen gebeld, en uiteindelijk om 9 uur thuis aangekomen. Moe verrot en vebrand, maar we hebben wel lol gehad en daar gaat het om.
Tot zover het spannende avontuur, ik wil zusters nog even hartelijk feliciteren met haar 20ste verjaardag.
Vandaag beetje bijkomen en we zien wel weer wat er allemaal komt.
Adios Amigos!
Hasta Mañana
laatz

  • 27 April 2009 - 14:35

    Linda Zwinkels:

    Hey Ted!

    Klinkt weer als een mooi avontuur! Heerlijk zo'n auto! ;) haha..

    Ben weer benieuwd naar je volgende verhalen! :)

    Groetjes,
    Linda

  • 27 April 2009 - 15:38

    Els:

    Heb je alle ledematen nog met al die enge krokodillen? Wat een verhaal zeg met die auto, jullie konden gelukkig nog lachen op de foto's, en het zijn echt palm stranden daar mooi hoor! dikke kus

  • 27 April 2009 - 16:39

    Karin:

    tjonge jonge ted, tis wat, hier ben je sneller op het strand8-) heb je geen broodje krokodil gegeten? er lagen er zat!!;-)

  • 27 April 2009 - 16:54

    Antoinette:

    Mooie omgeving, geef mij maar het schelpenpad op mijn Birckenstocks 8-)
    Auto's daar zijn niet te vertrouwen, Paul had daar ook last van :roll:

  • 27 April 2009 - 17:16

    Laura:

    Hoi broer!

    Jeetje wat een avonturen maak je weer mee zeg! Hoort er allemaal bij ;) Moet zeggen dat ik de neppe croqs toch een stuk leuker vindt dan de echte (A) Het strand ziet er ieder geval erg mooi uit!

    Bedankt voor je felicitaties en je kaartje! Nu is je zus echt oud geworden :(;)

    Ik hoop je binnekort weer te horen via de skype!

    Xxx

  • 27 April 2009 - 18:09

    Marjan:

    Niet ingesmeerd zeker oh oh had je moeten doen joh dan was je nu niet verbrand geweest.Ik hoop dat je moeder nog kan slapen met al die krokodillenfotoos, 1 ding is zeker het is daar niet zo saai je maakt van alles mee en je ziet genoeg!!Leuk!!

  • 27 April 2009 - 18:15

    Ellen:

    Hey Ted,

    Wat een spanning en sensatie. Leuk om te lezen het lijkt wel een jongensboek.

    Ik kijk uit naar het volgende hoofdstuk.

  • 27 April 2009 - 21:01

    Oom Aad:

    prachtig daar je geniet volgens mij elke dag daar dus lekker door gaan zo ben je zusje helemaal vergeten met al dat gedoe van jou dus laura van h g je zal dit ook wel lezen nu ted veel plezier en goed je benen in smeren gr oom aad

  • 28 April 2009 - 05:20

    Hans:

    Kan je niet een paar laarzen voor me mee nemen. Kroks genoeg daar;-)

  • 28 April 2009 - 09:33

    Ineke Onings:

    Leuk om ook eens foto's te zien van Costa Rica bij mooi weer.

  • 28 April 2009 - 11:45

    Iris:

    Heey Teddie,
    Ik lees elke keer je verhaaltjes, haha leuk om te horen en volgens mij heb je het best naar je zin :D, geniet er nog veel van en ik blijf lezen ;)
    Die krokodillen zijn wel beetje eng hoor!:O

    hihi,
    Liefs Iris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Alajuela

Buitenland Stage

Recente Reisverslagen:

24 Juni 2009

Laatste Bericht!

19 Juni 2009

Laatste werkdag

18 Juni 2009

De dag voor de laatste werkdag!

17 Juni 2009

1e afscheid

15 Juni 2009

The Black Devils
Ted

Actief sinds 01 April 2009
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 41849

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2017 - 15 September 2017

Kaj en Ted in Amerika

14 April 2009 - 23 Juni 2009

Buitenland Stage

Landen bezocht: