Pahrump & las vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu Pahrump & las vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

Pahrump & las vegas

Door: Kaj en Ted

Blijf op de hoogte en volg Ted

07 September 2017 | Verenigde Staten, Las Vegas

Pahrump & las vegas

Pahrump is een zogeheten slaapstad van las vegas, het is eigenlijk las vegas in het klein. Het was er overigens ook heel warm. We sliepen in een hotel/casino langs de grote weg. Qua restaurants was het voornamelijk fast food het was dan ook hier dat de hulp van de grote m werd ingeschakeld. Hier hebben we de immer gezellig serveerster vermaakt. Als ze net zo slim als rond was dan zou ze wel de ruimte ingaan. Nee, ze wist niet wat euro en Nederland was. Gelukkig gaat ze wel een opleiding doen tot manager tja.. Het hotel had wel een zwembad dus we hebben hier ook voor het eerst gezwommen. S’avonds hebben we zelfs nog een pub gevonden met live muziek. We werden wel direct vreemd aangekeken. Iedereen in pahrump kent elkaar blijkbaar. Nadat we hebben verteld waar we vandaan kwamen en wat we hier deden hebben we gezellig wat drankjes gedaan. Midden in een gesprek met twee dames zeiden ze ‘have a nice evening’ wat heel apart over kwam. Het zullen wel cultuur verschillen zijn of misschien heeft kaj toch iets vervelends gezegd??
De volgende dag konden we rustig aan doen want vegas was niet zo ver rijden. Na een rustig ontbijt zelf gefabriceerd met hulp van de Walmart. We kwamen redelijk vroeg aan in vegas waar je van de snelweg niet normaal veel billboards zag van allerlei shows in casino's. De borden van tiesto en hardwell vielen ook meteen op. Ons hotel stond niet op de strip maar in een blok er achter. We kwamen aan en zagen direct dat meneer zwerver en mevrouw bedelaar hier ook leven, gezellig. We waren te vroeg om in de kamer te mogen dus dat betekent wachten. Daarbij was het ook hier mega warm zeker in de 40 graden. We besloten maar om de airco van de McDonald's op te zoeken. De McDonald's hier had een dubbelfunctie, naast eten te maken was het ook een opvangcentrum voor de mensen van de straat. Na een ijsje gegeten te hebben konden we het hotel in. Het was een grote kamer alleen de wifi was verschrikkelijk slecht. Na een klein dutje zijn we s avonds een tour gaan doen door alle grote bekende casino's. Wat een drukte en wat een warmte. Daarnaast zijn Amerikanen er heel goed in om mensen stuurloos te laten. We hadden geen idee hoe we moesten lopen etc. Toch hebben we de meeste bekende casino's gezien en ja het is ongelooflijk indrukwekkend. Het viel ons ook op hoeveel enge mensen er in de wereld rondlopen, niet echt ons type volk. Na kilometers gelopen te hebben in de hitte zijn we met de lift naar boven gegaan in de stratosphere. Hier had de we een prachtig uitzicht over vegas met alle lichtjes. Er waren hier boven ook nog wat attracties waar iemand die van het leven houdt absoluut niet ingaat. Tijd om te gaan slapen.
De volgende dag hebben we lang op bed gelegen en besloten we met die hitte maar een middagje zwembad te gaan doen. Hier zijn de schouders van Ted verbrand, die kwamen namelijk net boven het water uit. Op een begeven moment werd het zwembad over genomen door heel veel Duitsers,stukje ervaring denk ik zo. Het doel van de avond was het casino te vinden met de achtbaan want die hadden we gemist. We hadden hem redelijk snel gevonden en hebben een ritje gemaakt,pff Ted laat zich altijd over halen voor dit soort dingen. Het moet gezegd worden het was een hele ervaring. Dit casino heette overigens New York New York. Dit betekende ook dat ze heel downtown New York hadden nagebouwd met restaurantjes,winkeltjes en live muziek. Dit was heel gezellig en hebben hier ook gegeten bij een Italiaan. Meneer giovanni was niet goedkoop maar wat een heerlijk eten maakte die. Zelden zo lekker gegeten. Hierna was het tijd om dat miljoen te winnen. Ik kan je vertellen dat is bijna gelukt maar net niet. Kaj en Ted zochten een mooie blackjack tafel op om het te gaan realiseren. Naast kaj en Ted bestond deze tafel uit, een nog gezelliger versie van geer en goor. Deze twee personen leefde intens mee met elke speler aan de tafel. Dit gebeurde vaak als 1 van ons ging dubbele op geen goede kaarten. Dan draaide ze om of sloegen hun hand voor de ogen, dit was hilarisch. Daarnaast waren ze ook goed voor een dansje aan tafel en wenste ze iedereen een aas. De bedoeling was om even kort te spelen maar we hebben al gauw 3 uur aan de tafel gezeten. Hierna was het tijd om nog een klein bezoekje te brengen aan freemond streef. Een leuke straat met veel clubs en live artiesten. Een nog arrogantere versie van bon Jovi speelde leuke covers, toen dat was afgelopen zijn we naar huis gegaan. Eenmaal bij het hotel stond een gozer zijn vriendin te helpen die lekker over haar nek aan het gaan was. We hebben nog wat bemoedigende worden tegen hem gezegd en zijn we naar bed gegaan. Vegas, een hele ervaring en helaas geen miljoen gewonnen. We waren ook wel weer blij om uit die massale drukte weg te gaan. Op weg naar het platte land!