yosemite & Death valley - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu yosemite & Death valley - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

yosemite & Death valley

Blijf op de hoogte en volg Ted

02 September 2017 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Yosemite en Death valley

Woensdagochtend zijn we vroeg opgestaan want we hadden een lange reis voor de boeg, we zouden gaan slapen in mammoth lakes. Tussendoor zouden we langs het national park van yosemite rijden. Na wat gehannes met de tomtom kregen we hem uiteindelijk goed ingesteld. Inmiddels is kaj al begonnen met te vervellen her en der maar dat mocht de pret niet drukken.
We kwamen aan bij de ingang van het park en kochten gelijk een pas zodat we toegang hadden in alle parken. De temperatuur nam onderweg flink toe maar het landschap was ongelooflijk. Na een tijd over leuke slinger padjes gereden te hebben werd het tijd om de wandelschoenen voor het eerst te gaan gebruiken. Na 2 mile gelopen te hebben in een mooi bos met beekjes kwamen we toch een beetje in tijdnood. Tijd om terug te lopen. Vervolgens met de auto de tioga pas vervolgd. Onderweg nog een aantal keren gestopt om een mooie foto te nemen. Aan het einde van de dag kwamen we aan in mamoth lakes en werden we opgewacht door de enige echte bob marley.
Na enige uitleg werd het serieus. Er werd streng geadviseerd om geen etenswaren in de auto te laten. Er was namelijk een kans dat beren daar op afkomen, hij sloot af met de zin ‘don’t become the food’ gezellig. We zouden hier 2 dagen slapen. De volgende dag hebben we een hiking gedaan vanaf devils postpile naar de rainbow waterval. Het was heet maar wel leuk ondertussen al heel wat andere Nederlanders tegen gekomen. De volgende dag zijn we na het ontbijt direct vertrokken.
Deze dag zouden we door Death valley heen rijden, na veel water ingeslagen te hebben gingen we op weg. Helaas hadden we de tomtom niet helemaal goed ingesteld en hebben we een heel stuk omgereden en niet aan de goede kant het park in gekomen. We hebben gelukkig wel heel wat gezien en ja wat een warmte. De 50 graden werd net niet aangetikt. Wat een verschil in landschap in vergelijking met yosemite. Eenmaal uit Death valley sliepen we in een casino stadje pahrump. Dit was ook ongeveer het eerste teken van leven wanneer je uit Death valley komt. We hebben Death valley overleefd! En door.