monument valley & Williams - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu monument valley & Williams - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Ted Zwinkels - WaarBenJij.nu

monument valley & Williams

Blijf op de hoogte en volg Ted

13 September 2017 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Monument valley & Williams

Op weg naar Mexican hat in het navajo reservaat we gaan dus op bezoek bij de indianen. Eenmaal aangekomen in mexican hat zagen we een prachtige lodge midden tussen de rotsen. Van binnen helemaal ingericht met typische indiaanse schilderijen. Hier hebben we de koffer afgegooid en zijn we naar monument valley gereden. Natuurlijk behoorde dit park niet tot de nationale parken dus moesten we alsnog entree betalen. Vervolgens hebben we met de auto een route gereden door het park. Ging niet geheel over geasfalteerde wegen, kaj moest als een waren max verstappen zigzaggen tussen de grote kuilen door. Dat was al een hele belevenis, het uitzicht was ook mooi. De plaatjes die gemaakt konden worden waren vooral bekend van de oude western films. Wij zelf vonden dit niet een heel speciaal park. S’avonds hebben bij het motel gegeten waar er een kaart was met navajo invloeden.
Na een niet al te best ontbijtje gingen we op weg naar Williams. Dit plaatsje staat vooral bekend als een oud route 66 plaatsje. In het dorp zijn dan ook allerlei route 66 winkels,eetgelegenheden en musea te vinden. Daarnaast ligt het ook op ongeveer een uur rijden van de grand canyon, dit was ons doel voor de volgende dag. Dit gebeurde niet voordat we een potje Pool gingen spelen in de karaoke bar. Gelukkig hebben wij niet gezongen en raakte we aan de praat met twee dames. Dit gebeurde tijdens een potje tafel curlen wat kaj aan het spelen was tegen bob de cowboy. Op het einde van de avond kwamen we erachter dat ze allebei al lang kinderen hadden en ze lieten foto's zien van hele grote elanden die ze geschoten hadden...ok cultuurverschillen. Tijd om naar huis te gaan.
De volgende dag naar 1 van de hoogtepunten van de trip, the grand canyon. Eerst een uurtje rijden en dan kom je aan in een toeristische chaos. Allerlei parkeerplaatsen shuttle bussen en informatie borden, opnieuw stuurloos. Eerst maar even naar het punt voor een volledig overview. Een prachtig beeld van een natuurlijk wereldwonder. Daarna kozen we een trail die we zouden gaan wandelen. Uhm deze is 3 mile en average moeilijkheidsgraad ok laten we deze doen. Vervolgens in de shuttlebus op naar het beginpunt. Daar gaan we, naar beneden en onderweg kwamen we al mensen tegen die eruit zagen of ze de Iron Man hadden afgelegd. Uhm kaj we moeten ook nog naar boven hè. Onderweg kwamen een kudde muilezels tegen die naar boven klommen geleid door een herder op een paard. Een leuk beeld, een bijkomend feit is dat we de rest van de weg uit moesten kijken voor poepjes op de weg. Eenmaal bij het 3km punt aangekomen een pauze houden, want nu begint de ellende. Op weg naar boven bij elk schaduwplekje een waterpauze houden. Na een hoop gezwoeg, gezweet en een klein scheldwoordje kwamen we boven aan. Tijd om een beetje te relaxen, eerst door het informatiecentrum lopen vervolgens een imax filmen kijken. Kaj vond het hier heel lastig om alle informatie op te pikken en de binnenkant van zijn ogen waren ook erg mooi.
De karaoke bar voor de tweede keer aangetikt, de kroeg werd gezellig toen er een Internationale groepsreis binnen kwam lopen. Een paar drankjes en op naar huis. De volgende dag een tussenstop in lake havasu op weg naar los Angeles.